Una crisi 2.0? 7 consells per superar-la

Com a usuari de les xarxes socials, tant si només fas servir els teus perfils personals com si gestiones els comptes corporatius d’una empresa, has de saber que un dia pots patir una crisi 2.0.

Segurament no havies previst que et pogués passar, però un inconvenient com aquest pot arribar a fer-te perdre el control. Potser un usuari ha escrit un comentari negatiu sobre la marca, o tu mateix has comès un error nefast a l’hora de gestionar els perfils (per exemple, has publicat un tuit que havia de ser un missatge directe amb informació compromesa destinada a un únic usuari)... Sia com sia, davant de situacions com aquestes hauràs d’actuar amb agilitat i bons reflexos i, sobretot, amb molt de sentit comú, per minimitzar-ne l’impacte negatiu. És fonamental que mantinguis la calma però que reaccionis amb promptitud.

Aquí tens set consells que segur que t’ajuden a superar una crisi d’aquestes característiques:
 

  1. Sigues conscient de la situació. Identifica el problema i el seu origen.
     
  2. No et precipitis. Sí, et trobes en una situació compromesa, però convé que mantinguis la calma i el cap fred per no obrar en contra dels interessos de la companyia. I ara, actua.
     
  3. Analitza la situació. Comptabilitza quantes mencions negatives s’han fet de la marca, en quins canals, amb quin to, el seu contingut i des de quan s’estan produint.
     
  4. Estima el seu abast. Identifica el nombre d’usuaris que hi poden estar implicats i la influència que cadascun d’ells pot tenir sobre la resta de la comunitat.
     
  5. Planifica la resposta. Analitzada la crisi, tindràs elements per pensar les possibles respostes de la companyia. Anticipa’t i imagina les diferents reaccions que la teva resposta pot produir en els usuaris.
     
  6. Pren decisions. Valorades les conseqüències, pren una decisió, i, si la situació és molt delicada, involucra la directiva de la companyia perquè aquesta decisió sigui conjunta.
     
  7. Controla’n l’evolució. Monitoritza la situació després de la resposta per saber si la tensió es redueix o si cal adoptar noves mesures. Mesura i registra totes les accions perquè serveixin d’aprenentatge davant d’altres situacions de crisi.

 

Tornar al llistat

Aquest lloc web fa servir cookies per que tingueu la millor experiència d'usuari. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continua navegant, està donant el seu consentiment pel seu ús. Més informació aquí

Accepto