Set coses que no heu d'oblidar quan escriviu un correu!

El correu electrònic és aquesta eina que ha quedat relegada als assumptes seriosos i més aviat, laborals, ja que les converses informals es desenvolupen en altres plataformes. Tot i així, encara és una eina important i fer-ho bé és essencial.

Sembla mentida, però cada dia es cometen milers d’errades. La majoria es deuen a petites distraccions, que ens poden comportar més d’un inconvenient... Fem un repàs als errors més comuns i us donem uns trucs molt senzills per no tornar a cometre’ls. Preneu nota!

Arxius adjunts, no els oblideu!

Voleu enviar un informe al vostre cap i obriu el correu, escriviu quatre línies i cliqueu “enviar”. Minuts després, us adoneu que no heu adjuntat l’arxiu. Us sona la situació? L’heu viscuda, oi? Sabem que no és cap delicte, però depenent la situació, es genera certa incomoditat. Per això, un truc que us ajudarà és adjuntar l’arxiu abans de començar a escriure.

Ostres! L’hem enviat a qui no tocava

Una altra errada ben típica és equivocar-se de destinatari. Depèn del contingut i de la persona que ho rep, podeu tenir un bon problema. No badeu; abans d’enviar-lo, reviseu bé la vostra llista de destinataris, i si el vostre correu electrònic us ho permet, habiliteu l’opció de “desfer enviament”, amb la qual podreu cancel·lar el correu just després d’enviar-lo.

Assumptes sense cap mena de sentit...No!

L’assumpte és la frase que resumeix el contingut del correu i que permet conèixer el tema i el seu grau d’importància al destinatari. Per tant, intenteu ser clars i concisos, i que estigui relacionat amb el tema que tracteu. Sobretot, no ho escriviu tot en majúscules i no abuseu dels emojis.

Per cert, si ja us indiquen quin assumpte heu de posar, com sol passar en les sol·licituds de feina, limiteu-vos a escriure això. Deixeu l'originalitat per a altres casos.

Ni el primer ni l’últim

Us heu preguntat quan és la millor hora per enviar un correu? Doncs no existeix un moment perfecte, però vigileu amb les hores inadequades com molt tard a la nit o massa aviat al matí. Penseu que, actualment, gairebé tots el tenim configurat al mòbil i no fa massa gràcia rebre les notificacions a hores intempestives. A més, el vostre missatge pot quedar arxivat pels següents que entrin i passar desapercebut. Per tant, envieu-lo quan sapigueu que la persona fàcilment el veurà.

No abuseu del “respondre a tots”

Tots heu rebut algun cop un correu electrònic que va dirigit a mil i un destinataris, per exemple, el que envia el vostre cap a tots els treballadors per desitjar unes bones vacances. En aquests casos, eviteu el “respondre a tots” si voleu contestar al remitent. Si no ho feu així, contribuireu a les cadenes inesgotables de missatges que no tenen gens d’interès.

Signeu, signeu!

No sabem del cert qui acabarà llegint el nostre correu electrònic. Per tant, com a norma general, signeu-lo sempre amb el vostre nom i cognoms, càrrec que ostenteu i dades de contacte. El més pràctic és tenir la vostra firma inserida per defecte.

Eviteu l’expressió: “a qui correspongui”

Començar un missatge dient: “a qui correspongui” o frases similars denota que no us heu escarrassat gaire a esbrinar el nom de la persona o del departament a qui voleu dirigir-vos. Si voleu que el vostre correu sigui pres seriosament, investigueu per saber a qui l’heu d’enviar.

I per acabar, allò que sempre ens evitarà la majoria dels errors és fer un repàs abans d’enviar.

 

L'equip d'Oh Comunicació som experts en imatge i comunicació. Expliqueu-nos les vostres necessitats i nosaltres us ajudarem a aconseguir els vostres objectius amb molt èxit!

 

Tornar al llistat

Aquest lloc web fa servir cookies per que tingueu la millor experiència d'usuari. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continua navegant, està donant el seu consentiment pel seu ús. Més informació aquí

Accepto