Què entenem per 'storytelling'?

Explicar històries és una forma d’expressió i transmissió del coneixement que ha funcionat des dels inicis dels temps. Les pintures de les cavernes, les narracions orals de les cultures indígenes o els cants dels joglars són només tres exemples del que avui coneixem com a storytelling, i que no té cap més secret que crear una atmosfera màgica mitjançant un relat, i aprofitar-nos d’això per connectar amb la gent que ens escolta o llegeix.

En el món del màrqueting, l’storytelling ens permet explicar la història del nostre negoci, del nostre producte o del nostre servei, amb l’objectiu de crear una connexió emocional amb els usuaris, i així aconseguir una empatia més gran amb ells. Aquesta tècnica, que fa anys que s’utilitza, ens ajuda a tocar la fibra sensible de les persones, amb les quals generem una relació de confiança i fidelitat.

A continuació us expliquem alguns dels avantatges d’explicar històries sobre el nostre negoci:

 

  • La història permet donar a conèixer aspectes que són desconeguts, i això genera confiança entre els usuaris. 
  • Una història plasma una seqüència i una sèrie de fets, i això fa que sigui fàcil de recordar.
  • Si la història és fàcil de recordar, és fàcil de transmetre per part de l’audiència.
  • Situa en un context i dóna sentit a les dades que els usuaris tenen de la nostra empresa.
  • Una història trenca la imatge freda que tenen les empreses i les converteix en persones properes en les quals es pot confiar.
  • La connexió que es crea amb l’usuari mitjançant la història és molt més profunda i emocional que qualsevol argument que li puguem explicar.
  • A tothom li agrada escoltar històries, no ens en cansem mai. Fan simple allò més complex i li donen una dimensió diferent a la quotidianitat.
     

Quins tipus d’història podem explicar per donar a conèixer la nostra empresa?
 

  • Com treballem, donant a conèixer alguns detalls curiosos o interessants que ho fan especial.
  • Què és el que ens inspira, quina és la raó de ser de la nostra empresa i què ens impulsa a moure’ns cada dia.
  • La història i la forma com va començar el negoci. Què volíem aconseguir en un inici.
  • Com hem superat els obstacles que han aparegut al camí.

 

Si vol donar a conèixer la seva història, confiï en Oh! Comunicació. L’ajudarem a desmarcar-se de la seva competència i l’aproparem als seus clients.

Tornar al llistat

Aquest lloc web fa servir cookies per que tingueu la millor experiència d'usuari. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continua navegant, està donant el seu consentiment pel seu ús. Més informació aquí

Accepto