Les xarxes socials i la interacció amb els clients

Les empreses han descobert en els últims anys la importància de ser present a les xarxes socials per estar en contacte amb els seus clients, i és que aquestes s’han convertit en una eina de comunicació indispensable entre les dues parts.

Els responsables de la gestió dels perfils corporatius de les empreses han de crear i mantenir una comunitat d’individus a l’entorn de la marca, i al mateix temps han d’estar atents als usuaris que, de forma puntual, troben en les xarxes socials una manera ràpida de comunicar-se amb la companyia. Ho poden fer per resoldre un dubte, satisfer una necessitat o, majoritàriament, per queixar-se d’alguna cosa.

Avui dia, les xarxes socials s’han convertit en canals directes d’atenció al client, i tenen quatre grans avantatges:

 

  • Publicitat. La pregunta, queixa o suggeriment que l’empresa rep mitjançant les xarxes socials permet que tots els usuaris puguin veure com responem i com resolem la situació, ja que ho fem a la vista de tothom. 
     
  • Participació. La resposta pot servir per resoldre els mateixos dubtes que puguin tenir altres usuaris. Si la comunitat que hem creat té un alt grau d’interacció entre els usuaris, és possible que s’ajudin els uns als altres resolent els dubtes, fins i tot abans que n'intervingui el responsable.
     
  • Rapidesa. Les xarxes socials s’han convertit en la forma més directa que un individu té per entrar en contacte amb l’empresa, i és que la comunicació entre les dues parts és instantània. Per aquest motiu, i en tractar-se d’una atenció al client a la vista de tothom, la companyia ha de procurar donar una resposta en el menor temps possible.
     
  • Implicació. L’empresa ha d’aprofitar que un usuari ha contactat amb ella, sigui per una queixa o un comentari, per intentar fidelitzar-lo. Convidar-lo a convertir-se en membre actiu de la comunitat és una oportunitat immillorable per satisfer les seves necessitats.

 

Necessita una bona gestió de les seves xarxes socials? No dubti a contactar amb nosaltres, a Oh! Comunicació li oferim el millor servei!
 

 

Tornar al llistat

Aquest lloc web fa servir cookies per que tingueu la millor experiència d'usuari. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continua navegant, està donant el seu consentiment pel seu ús. Més informació aquí

Accepto