Com fer que una campanya d’email màrqueting sigui perfecta

Entenem per "email màrqueting" l’enviament massiu de correus electrònics a una sèrie de contactes. Una campanya d’aquest tipus és, al mateix temps, un acte de comunicació online i màrqueting directe, i el seu objectiu és fer arribar un missatge a un conjunt d’usuaris mitjançant la safata d’entrada del seu correu electrònic. Però que el rebin no significa que la campanya hagi estat efectiva. Cal tenir en compte que, avui dia, els usuaris reben molts correus electrònics, i que molts d’ells acaben a la paperera sense que arribin a llegir-los.

Per evitar que això passi, hem de captar l’atenció de l’usuari i convidar-lo a clicar per veure el seu contingut. Serà la manera de donar a conèixer el nostre missatge i aconseguir que es difongui al màxim possible. Per fer-ho, cal que cuidem la nostra base de dades, parlar als usuaris de tu a tu, cuidar el missatge, mesurar la freqüència d’enviament i, sobretot, mantenir l’atractiu, directe i clar.

Us proposem una sèrie de consells que cal tenir en compte quan feu una campanya d’email màrqueting:

 

  1. Títol cridaner. Intenteu cridar l’atenció de l’usuari amb un missatge breu i directe que faci que la newsletter sigui exclusiva per a ell. 
  2. Bona presentació. Reviseu les faltes ortogràfiques i no abuseu de les imatges ni dels textos llargs. Abans d’enviar-ho, feu proves per comprovar que tot es veu correctament.
  3. Continguts mesurats. No cal escriure textos excessivament llargs, sinó presentar el contingut de forma simple, senzilla i directa.
  4. Identifica’t. És important que es vegi tant la capçalera com el logo de la nostra empresa. Afegiu el link "veure versió web" per si l’usuari té algun problema quan obri el correu.
  5. Article destacat. Ens ajudarà a cridar l’atenció. Cal que sigui la informació més important de tot l’email.
  6. Treballa les imatges. És important que el correu tingui imatges, però cal vigilar amb el seu volum i mida. Alguns gestors d’email les bloquegen per defecte si la seva mida és massa gran.
  7. Botons socials. Ens ajuden a compartir el contingut i a facilitar la difusió de la informació. És un accés als nostres perfils socials, una forma més de donar-nos a conèixer.
  8. Incloure les dades. Al peu de l’email ha de constar les nostres dades de contacte i tota la informació de l’empresa que considerem essencial, sobretot per ajudar l’usuari a posar-se en contacte amb nosaltres.
  9. Botó per donar-se de baixa. És fonamental que hi sigui present a la newsletter. Permet que l’usuari la deixi de rebre-la en el moment que vulgui.

 

Vine a Oh! Comunicació i t'ajudarem a crear la teva campanya d'email màrqueting.
 

 

Tornar al llistat

Aquest lloc web fa servir cookies per que tingueu la millor experiència d'usuari. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continua navegant, està donant el seu consentiment pel seu ús. Més informació aquí

Accepto